ילדי גן אגוז חוגגים במסיבת סיום מיוחדת

חדשות אשדוד בלי צנזורה

גן אגוז נמצא בסמוך ליער המאכל ברובע ט"ו אשדוד, אליו יוצאים ילדי הגן על בסיס קבוע. רוב הפעילות היומיומית בגן נעשית תחת כיפת השמים ולא במבנה. הדגש הוא על היכרות ומשחק בסביבה הטבעית ובדברים המתאפשרים בה. חול, עלים, אדמה, פירות, פרחים, ענפים וכדומה הם כלי-העבודה.

הגן פועל בשיטת 'חינוך יער' שהיא גישה חינוכית התפתחותית אשר מציבה במרכז את הטבע. הפילוסופיה העומדת מאחורי 'חינוך יער' דוגלת בקיום לימודים בטבע, מתוך תפיסה כי חשיפת ילדים לשפע הגירויים והאתגרים שבטבע, תורמת רבות להתפתחותם הקוגניטיבית, הרגשית והנפשית. נקודת ההנחה היא שילדים אשר רשאים לחקור באופן חופשי את משאבי הטבע יפתחו באופן טבעי מיומנויות חיים שונות להן יזדקקו בעתיד.

יער המאכל ברובע ט"ו הוא הסביבה הטבעית של ילדי גן אגוז, לחקר פעילות והתפתחות שוטפת. במהלך השנה למדו הילדים על הכוחות השונים החבויים בכל אחד מקהילת הגן, על כוח החברות, הנתינה, הסבלנות, שיתוף הפעולה ועוד, ולפני מספר ימים יצאו ילדי הגן לחגוג את מסיבת הסיום בסימן 'מציאת הכוחות'.

שרון שאולי מנהלת גן אגוז מסכמת: "ילדי הגן ובני משפחותיהם הוזמנו למסע בעקבות הכוחות שהילדים רכשו במהלך השנה והם הציגו להוריהם את כל העשייה שלהם ביער. הילדים הקימו תחנות ברחבי היער ונתנו הסבר לנוכחים מה עליהם לעשות בכל תחנה. הם שילבו גם את המרחב הדיגיטאלי ע"י הכנת סרטון שניתן לצפייה במקום ע"י סריקת ברקוד וההורים והילדים נהנו מחוויה של מסיבת סיום מסוג אחר".

הגב' אפרת עזריה, מנהלת אגף גני הילדים בעיריית אשדוד, מברכת על העשייה המבורכת והמיוחדת לאורך כל השנה ככלל ועל סיומה של השנה בפורמט הזה בפרט. אפרת מבקשת להודות למנהלת הגן ולכל הצוות על הובלת חזון הגן בהצלחה רבה.